کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

معرفی چند کتاب درباره امام زمان(ع)

سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۳۵ ب.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر

معرفی چند کتاب درباره امام زمان(ع)

انتشارات جمکران کتابهای سرود سرخ انار، داستان هایی از امام زمان (عج(آثار و برکات دعا برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و عهد جانان را درباره امام زمان علیه السلام منتشر کرده است.
سرود سرخ انار به چاپ هفدهم رسید
این کتاب دربردارنده داستان بلندی است که بر مبنای یکی از ملاقات های افراد با امام زمان(علیه السلام) در 8 قسمت تنظیم شده و اصل این واقعه در کتاب بحارالانوار ثبت شده است که نشان از یاری و کرامت اهل بیت(علیهم السلام) و به ویژه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به افراد است.
این کتاب به بیان داستانی از ماجرای انار و حیله وزیر در استفاده از این میوه برای تخریب شیعه می پردازد و به صورت مفصل داستان انار و گرفتاری شیعیان و یاری امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به آنها را بیان می کند.
برشی از کتاب:
«شیخ ذاکر مرا مکلف کرده که این حکایت را بنویسم و آن را در نسخه های بسیار تکثیر کرده، به سایر بلاد برای مسلمانان بفرستیم تا همه دریابند که ما توانستیم اجرمان را از عشقی که به ائمه می ورزیم، بگیریم و بدانند که از چه مصیبت عظیمی رهایی یافتیم.
بر تو که می خوانی و می شنوی، نیز واجب است آن را نقل کنی برای دیگری تا این ماجرای عظیم وسعت پیدا کند. آن چنان که خواست بر حقّ امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) است، باشد که در روز قیامت راه نجاتی برای همه ما گردد ان شاءالله».
در قسمت پایانی این کتاب نیز آمده است:
«حاکم نام دوازده امام شیعه را برد و به ولایت آنها شهادت داد. با شیخ از کاخ حاکم بیرون آمدیم. تا رسیدن به خانه شیخ کلمه ای حرف نزدیم. بازویم را گرفته بود. صورتش آرامش عجیبی داشت و چشمانش برق می زد. گفتم: شک دارم لیاقتش را داشته باشم. خم شد شانه ام را بوسید و گفت: چه کسی لایق تر از تو که هم اهل کتابی، هم خط خوش داری و مهم تر از همه واسطه این فیض عظیمی.
گفتم: (سعی می کنم چنان بنویسم که باید…)، دستانم را گرفت و گفت: از حس و حالت بنویس، از لحظه لحظه ای که بر تو رفته. از روز اول تا به الآن. بگذار همه کسانی که حکایت را می خوانند، بفهمند مؤمن واقعی کیست؟».
داستان هایی از امام زمان (عج)
درتمام نظام های تربیتی و آموزشی، از گذشته دور تا امروز، استفاده از زبان قصه و داستان برای ترویج و تفهیم مواد آموزشی امری رایج بوده است. در متون اصیل دینی نظیر قرآن کریم و سایر کتاب های آسمانی نیز بسیاری از معارف بلند به صورت داستان و قصه القاء شده است. اثر حاضر هم در همین راستا گرد آمده است؛ مؤلف محترم با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و نشر معارف امام زمان(علیه السلام) اقدام به جمع آوری و ترجمه یکصد و سی و نه داستان از کتاب گران سنگ بحار الانوار جلدهای 51 و 52 و 53 آن کتاب ـ که به آن حضرت اختصاص دارد ـ نموده است. این کتاب مختصری از اثر فوق می باشد که ده داستان در آن ذکر شده است.
عناوین اصلی عبارتند از:
میلاد موعود؛ وصال دوست؛ چرا او قائم آل محمّدعلیهم السلام نامیده شد؟!؛ مهدی چه کسی است؟!؛ یازده مهدی؛ رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم در بقیع؛ فاطمه جان گریه نکن!؛ قیام مرد مَدَنی؛ ملاقات خضرعلیه السلام و دجّال؛ همین حسین علیه السلام.
چاپ دوازدهم این کتاب سل 1395 منتشر شده است.
آثار و برکات دعا برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)
این کتاب بازنویسی و تحقیق کتاب کنزالغنائم فی فوائد الدعا للقائم «عجلّ اللَّه تعالی فرجه الشریف» تألیف مرحوم حضرت آیت اللَّه محمّد تقی اصفهانی می باشد که در مؤسسه علمی فرهنگی تعالی و توسط برادر محقق حاج احمد سعیدی بازنویسی و تحقیق و مصدریابی شده است تا منتظران و مشتاقان ظهور حضرت مهدی علیه السلام هرچه بیشتر با وظیفه خود نسبت به آن امام همام آشنا شده، از این طریق بهره وافری داشته باشند.
امید است مورد رضایت مولایمان صاحب الزمان علیه السلام قرار گیرد.
از سرفصل های این کتاب میتوان به عناوین دعای حضرت صاحب الزمان در حق دعا کننده برای تعجیل فرج، تشرف آیه الله العظمی نجفی مرعشی به محضر مبارک ولی عصر، دگرگونی جهان، تقسیم ثروت به طور مساوی، رضایت و خشنودی عمومی، بی نیازی همگانی، امنیت در تمام آفرینش، نزول برکات آسمانی و خروج نعمات زمینی، بهترین اوقات و اماکن اجابت دعا، اوقات اجابت دعا، اماکن اجابت دعا و خلاصه آثار و فواید دعا برای فرج آن بزرگوار اشاره کرد.
چاپ سوم کتاب در سال 1396 منتشر شده است./۹۲۵/ پ۲۰۴/ش
عهد جانان
در این کتاب سعی شده است احساسات خاص یک شیعه و مومن به ولایت و امامت درباره امام زمان و اهل‏بیت (علیهم السلام) در قالب شعر بیان گردد. نگارنده (شاعر) در این اشعار پریشان خاطری و اندوه خویش را از دوری امام عصر و آرزوی ظهور و دیدار آن امام منعکس کرده و به گوشه ‏هایی از فضایل و کرامات آن حضرت به‏ ویژه اهتمام ایشان نسبت به شیعیان خویش اشاره نماید
این مجموعه غزلیات در شش جلد با اسامی: ۱ – عطش گمشده ۲ – جرعه آخر ۳ – سروِ روان ۴ – عهد جانان ۵ – نشان سحر ۶ – سرودِ معرفت می باشد که ذکر و حمد بر درگاه حضرت دوست و خاصان بارگاه کبریایی ذات اقدس الهی می باشد.

 

  • اعظم احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی