کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

شهادت امام حسن عسکری (ع)

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ق.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر
شهادت آن حضرت را روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال 260هجری نوشته اند.
در کیفیت وفات آن امام بزرگوار آمده است: فرزند عبیدالله بن خاقان گوید: روزی برای پدرم (که وزیر معتمد عباسی بود) خبر آوردند که ابن الرضا - یعنی حضرت امام حسن عسکری - رنجور شده، پدرم به سرعت تمام نزد خلیفه رفت و خبر را به خلیفه داد. خلیفه پنج نفر از معتمدان و مخصوصان خود را با او همراه کرد.
یکی از ایشان نحریر خادم بود که از محرمان خاص خلیفه بود، امر کرد ایشان را که پیوسته ملازم خانه آن حضرت باشند، و بر احوال آن حضرت مطلع گردند. و طبیبی را مقرر کرد که هر بامداد و پسین نزد آن حضرت برود، و از احوال او آگاه شود. بعد از دو روز برای پدرم خبر آوردند که مرض آن حضرت سخت شده است، و ضعف بر او مستولی گردیده. پس بامداد سوار شد، نزد آن حضرت رفت و اطبا را - که عموما اطبای مسیحی و یهودی در آن زمان بودند - امر کرد که از خدمت آن حضرت دور نشوند و قاضی القضات (داور داوران) را طلبید و گفت ده نفر از علمای مشهور را حاضر گردان که پیوسته نزد آن حضرت باشند.
و این کارها را برای آن می کردند که آن زهری که به آن حضرت داده بودند بر مردم معلوم نشود و نزد مردم ظاهر سازند که آن حضرت به مرگ خود از دنیا رفته، پیوسته ایشان ملازم خانه آن حضرت بودند تا آنکه بعد از گذشت چند روز از ماه ربیع الاول سال 260 ه. ق آن امام مظلوم در سن 29سالگی از دار فانی به سرای باقی رحلت نمود.
بعد از آن خلیفه متوجه تفحص و تجسس فرزند حضرت شد، زیرا شنیده بود که فرزند آن حضرت بر عالم مستولی خواهد شد، و اهل باطل را منقرض خواهد کرد... تا دو سال تفحص احوال او می کردند....
این جستجوها و پژوهشها نتیجه هراسی بود که معتصم عباسی و خلفای قبل و بعد از او - از طریق روایات مورد اعتمادی که به حضرت رسول الله (ص) می پیوست، شنیده بودند که از نرگس خاتون و حضرت امام حسن عسکری فرزندی پاک گهر ملقب به مهدی آخر الزمان - همنام با رسول اکرم (ص) ولادت خواهد یافت و تخت ستمگران را واژگون و به سلطه و سلطنت آنها خاتمه خواهد داد. بدین جهت به بهانه های مختلف در خانه حضرت عسکری (ع) رفت و آمد بسیار می کردند، و جستجو می نمودند تا از آن فرزند گرامی اثری بیابند و او را نابود سازند.
به راستی داستان نمرود و فرعون در ظهور حضرت ابراهیم (ع) و حضرت موسی (ع) تکرار می شد. حتی قابله هایی را گماشته بودند که در این کار مهم پی جویی کنند. اما خداوند متعال - چنانکه در فصل بعد خواهید خواند - حجت خود را از گزند دشمنان و آسیب زمان حفظ کرد، و همچنان نگاهداری خواهد کرد تا مأموریت الهی خود را انجام دهد.
باری، علت شهادت آن حضرت را سمی می دانند که معتمد عباسی در غذا به آن حضرت خورانید و بعد، از کردار زشت خود پشیمان شد. بناچار اطبای مسیحی و یهودی که در آن زمان کار طبابت را در بغداد و سامره به عهده داشتند، به ویژه در مأموریتهایی که توطئه قتل امام بزرگواری مانند امام حسن عسکری (ع) در میان بود، برای معالجه فرستاد. البته از این دلسوزیهای ظاهری هدف دیگری داشت، و آن خشنود ساختن مردم و غافل نگهداشتن آنها از حقیقت ماجرا بود.
بعد از آگاه شدن شیعیان از خبر درگذشت جانگداز حضرت امام حسن عسکری (ع) شهر سامره را غبار غم گرفت، و از هر سوی صدای ناله و گریه برخاست. مردم آماده سوگواری و تشییع جنازه آن حضرت شدند.

اس ام اس شهادت امام حسن عسگری,زندگی نامه,عکس,پیامک

تسلیت شهادت

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۱ ق.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر


اس ام اس شهادت امام حسن عسگری,زندگی نامه,عکس,پیامک

جملات ناب

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱ ق.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر

Image result for ‫شعر در مورد کتاب و کتابخوانی‬‎

سخن بزرگان درباره کتاب

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷ ق.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر


 

آدم تنها اگر در بهشت هم باشد به او خوش نمی گذرد.اما  کسی که به کتاب و یا تحقیق علاقمند است .هنگامی که مطالعه یا تفکر مشغول است .جهنم به تنهایی برای او بهترین بهشتهاست .

                                                                                                                (  موریس مترلینگ )

حدیث امروز

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶ ق.ظ | اعظم احمدی | ۱ نظر

 

  قال الصادق علیه السلام

تامل یا مفضل ما انعم الله تقد ست اسماوه به علی الا نسان من ...الکتابه التی بها تقید اخبار الما ضمین للباقین للا تین  و بها تخلد الکتب فی العلوم و الاداب و غیرها 

امام صادق (ع)فرمود:

ای مفضل در نعمتهایی که خداوند به انسان ارزانی داشته است بیندیش ...از جمله این نعمتها نویسندگی است که اخبار گذشتگان را به باز ماندگان و از بازماندگان به آیندگان می رساند .به سبب آن است که دانشها و آداب و جزآنها در کتابها جاویدان می ماند.

شهادت امام رضا

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۵ ب.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر

عکس نوشته مخصوص شهادت امام رضا

معرفی کتاب جدید

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۱ ب.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر


کتاب‌های جدید بازار نشر






پایان این تاریکی ما همه می‌میریم

ماجرای رمان «پایان این تاریکی ما همه می‌میریم: شکارچی باد» نوشته مانی صحراگرد و ایرن عسگری منتشر شد که در 61 بخش روایت شده، در سرزمینی به نام «مارن» اتفاق می‌افتد.پشت جلد کتاب خلاصه‌ داستان روایت شده است: «ملکه هالن می‌میرد و فضای آرام قصر به هم می‌ریزد. سیکابارو به دنبال کشف راز مرگ مادرخوانده‌اش است. دنیای لطیف دختر دگرگون می‌شود، پی به رازهای پیچیده‌ای می‌برد که در سینه‌ بزرگان قصر پنهان شده است و خبر ندارد به زودی با چه ماجراهایی روبه‌رو خواهد شد. سرزمین مارن در آستانه‌ تغییر بزرگی قرار دارد و نژادهای مختلف به زودی شاهد تکرار تاریخ خواهند بود.» «شکارچی باد» با 180 صفحه و قیمت 7000 تومان از سوی انتشارات ایران‌بان منتشر شده است.

چرا کتاب نمی خوانیم؟ ( 20 پاسخ به یک پرسش)

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۶ ب.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر

علی زمانیان: طرح مساله: یکی از ویژگی های جامعه ایرانی که واجد نتایج منفی در عرصه های فردی و جمعی است، میزان بسیار پایین مطالعه است. به واقع جامعه ی ایران را می توان جامعه ی بی مطالعه نام نهاد. جامعه ای که با کتاب قهر است . مردمی که ترجیح می دهند به جای خواندن، بشنوند. سرانه پایین مطالعه در ایران چیزی در حد فاجعه است ! جامعه ی ایرانی با کتاب و خط قهر است ، این را آمارهای تایید شده و نشده گواهی می دهند. سهم هر ایرانی را از مطالعه از 3 تا 30 دقیقه برشمرده اند. مطالعه و نشر ، شرایط ناگوار و دل آزاری دارد ، این را از شمارگان کتاب می توان فهمید. کتاب هایی با هزار ، دوهزار و در نهایت سه هزار شمارگان، وضعیت نگران کننده ای را نشان می دهند. همین کتاب هایی که با شمارگان اندک چاپ می شوند ، سال ها طول می کشد تا به فروش برسند.. از این که بگذریم ، آیا کتاب های فروش رفته ، مطالعه می شوند؟


فکری باید کرد و تاملی، که چرا پاییز معرفت و خشکسالی اندیشه، از این دیار رخت برنمی بندد. تاملی باید کرد که چرا شمع لرزان عقلانیت، بی فروغ و بی نور شده است. به راستی کدام طوفان، چراغ خرد و معرفت را خاموش نموده و شمع تفکر را کشته است. و چگونه است که تاریکی، سیطره یافته و زوایای زندگی ها را در نوردیده است. با این همه، آیا راه نجاتی هست؟ چنین می نماید که نجات، جز از مسیر کتاب ممکن نیست. ملتی که با کتاب قهر است، همواره محکوم است در تاریکی و ظلمت گام بردارد و کورمال کورمال دست بر دیوار سرنوشت، راه برود و چون راه پیش روی را نمی داند و نمی بیند، مجبور است چشم بر شبح هایی خیره کند که در حرکتند و ناچار است حقیرانه و ترسناک به دنبال سایه هایی بگردد تا به منزله ی راهنما، آنها را از آن وادی خوفناک برهاند. راز تبعیت و پیروی های غیر عقلانی و برده وار، این گونه برملا می شود. در غیبت کتاب و خسوف معرفت، چاره یی جز بردگی ذلیلانه و پبروی حقیرانه، باقی نمی ماند. از این روست که اربابان قدرت، شمع هایی را که گاه به گاه در این سرزمین روشن می شوند، خاموش می کنند.

حدیث از پیامبر

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۲ ب.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر

پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند:
وقتی بنده‌ای بمیرد، مردم گویند: چه به جای گذاشت؛ و فرشتگان گویند: چه همراه آورد. (نهج‌الفصاحه، ص 47، ح 242)


فتح خون

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۰ ب.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر