کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

معرفی کتاب آنک یتیم نظر کرده

شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۸:۳۵ ق.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر

نویسنده درباره انگیزه خود برای نوشتن این اثر گفت: «فکر نوشتن از سرزمین نور از سال 1359 در ذهن من افتاد. اولین موجبش این بود که می دیدم هیچ کتاب داستانی ارزشمندی در مورد زندگی پیامبر (ص) برای نوجوانان ما منتشر نشده است. دوم اینکه می دانستم که اگر چنین کاری صورت بگیرد، در نگاه خواننده ی نوجوانان این اثر نسبت به دین شان یک تحول اساسی مثبت به وجود خواهد آمد. ضمن آن که زندگی پیامبر ما آنقدر دلنشین و پرکشش است که جدا از جنبه ی الهی و دینی آن، به خودی خود، می تواند موضوع یک داستان بسیار جذاب و پرهیجان باشد. به شرط آنکه این موضوع، در دست یک نویسنده، به معنی درست کلمه، قرار بگیرد. و البته، طمعِ بردن ثواب و اجر آخرتی نیز، در این کار بی تاثیر نبود».

«آنک آن یتیم نظر کرده» پیش از انتشار به صورت کتاب، در قالب یک برنامه روایت - نمایشی رادیویی با عنوان «از سرزمین نور»، صبح های جمعه, از ساعت 8 تا 8:30 از شبکه سراسری صدای جمهوری اسلامی پخش می شد، و طی بالغ بر 70 برنامه، توانست نظرات بسیاری از مخاطبان، و در راس آنها مقام معظم رهبری را به خود جلب کند.

این اثر، پس از چاپ به صورت کتاب در دو قالب ویژه نوجوانان و بزرگسالان موفق به دریافت جوایز معتبری از سوی جشنواره های کشوری قرار گرفت. که از آن جمله می توان به عنوان اثر برگزیده دومین جشنواره قصه های قرآنی، پیامبران و ائمه» (مربوط به بررسی کتاب های ده سال 1374 تا 1384) برای آن اشاره کرد؛ که خود منجر به برگزاری مراسمی مستقل و با شکوه - با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی - برای تجلیل از نویسنده کتاب در سال 1384 شد.

بعدها با ترجمه به زبانهای عربی، انگلیسی، اردو، ترکی استانبولی - به همت حوزه هنری - و چاپ مجلد اول ترجمه عربی آن در لبنان از سوی انتشارات دارالتراث العربی و رونمایی از این ترجمه در کویت و ورود به بازارهای کتاب عربی همچون عراق، مورد استقبال مخاطبان عرب زبان نیز واقع شد. همچنین چاپ ترکی استانبولی این اثر به تازگی توسط حسن علیمی بکتاش ترجمه و منتشر شده است.


معرفی کتاب پیامبر و فرزندانش

شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۸:۳۳ ق.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر

مجموعه قصه های پیامبر و فرزندانش در 5 جلد برای دانش آموزان کلاس های چهارم و پنجم دبستان به نگارش در آمده است. نویسنده این مجموعه در مقدمه کتاب چنین آورده است: یک روز پدری برای بچه هایش از پیامبر (ص)، حضرت علی (ع)، و فاطمه (س) سخن می گفت. از معجزه های آنها و از بزرگیشان حرف می زد و از خیلی چیزهای دیگر. بعد گفت: «ما باید در زندگی واقعی مثل آنها باشیم. پسرک گفت: «بابا دلم می خواهد بدانم آنها در زندگی معمولی چکار می کردند.» پدر درماند. او هر چه می دانست، درباره معجزه های آنها بود... بنابراین مدتیی فکر کرد. بعد گفت: «باید کتاب بخوانم و قصه های زندگی آنها را برای شما پیدا کنم و بگویم.» من شاهد این گفت و گو بودم. متأسفانه چنین کتاب هایی درباره پیامبر و امام های ما کم است؛ کتاب هایی درباره زندگی واقعی آنها؛ به همین خاطر برای یافتن جواب سؤال آن پسرک، این کتاب ها را نوشتم





هفته وحدت گرامی باد

شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۸:۳۰ ق.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر