کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دکتر عاطفه زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه «بستر شناختی افراد کتابخوان بسیار گسترده‌تر از سایر افراد است»، اظهار کرد: تحلیل رفتار و فرهنگ، نوع تفکر و صحبت‌کردن و دایره واژگان لغات افراد کتابخوان متفاوت‌تر از دیگر افراد جامعه است.
وی با اشاره به اینکه «کودکان از رفتار بزرگترها الگو می‌پذیرند و ما در واقع برخوردها را از کودکی در قالب رفتارهای اجتماعی کودک تعریف کرده‌ایم»، افزود: اگر بتوانیم در خانواده خود الگو را به آرامی به سمت کتابخوانی تغییر بدهیم بسیار حائز اهمیت است چرا که واقعاً تغییر دادن رفتار زمان بر خواهد بود.
وی با بیان اینکه «اگر خانواده‌ها می‌خواهند از بازار و دیگر اماکن شهری بازدید کنند و‌ با محصولات روز آشنا شوند، حداقل ماهی یکبار به کتابخانه‌ها سر بزنند»، گفت: شاید به پاساژی مراجعه کنیم و ببینیم چه محصولی با چه برندی وارد بازار شده؛ حال اینکه کتابخانه‌ها نیز دارای محصولات مفید و ارزشمند هستند و آن محصول فرهنگی است.
زارعی با تاکید به اینکه «خانواده‌ها فرزندان خود را با فضای کتابخانه‌ها آشنا کنند»، افزود: عموم مردم می‌توانند با مراجعه به 111 باب کتابخانه عمومی موجود در استان از بیش از 1 میلیون صد و شصت هزار نسخه کتاب، فضای آرام و دلنشین برای مطالعه و دیگر مزایای این کتابخانه‌ها بهره‌مند شوند.
وی به خانواده‌ها پیشنهاد داد در محیط کتابخانه برای فرزندان خود کتاب بخوانند و خاطرنشان کرد: به جای اینکه انبوهی از کتاب را در منازل خود نگهداری کنیم که دیگران دسترسی به آنها نداشته باشند، بهتر است به مکان‌هایی که منابع گردآوری می‌شود مراجعه کنیم چراکه نه تنها منابع استفاده می‌شود بلکه فرزندان ما با این فضاها آشنا می‌شوند و آن جزئی از رفتارهای اجتماعی آنها خواهد شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه «یکی از دلایل کم بودن سهم مطالعه در جامعه به سهم والدین در شکل دادن رفتارها برمی‌گردد»، افزود: والدین ما در تغییر دادن رفتارها بسیار سهیم هستند و باید این موضوع مورد توجه باشد.
وی تصریح کرد: مردم می‌توانند بیش از پیش از ظرفیت کتابخانه‌ها استفاده کنند و نباید تصور شود مخاطبان آن خاص و حتماً باید دانش‌آموزان، دانشجویان و یا کسانی که دنبال منابع اطلاعاتی هستند، باشند چراکه کتابخانه‌های عمومی برای استفاده عموم مردم است.
دکتر زارعی در خاتمه با بیان اینکه «در پیشبرد بسیاری از حرفه‌ها می‌توان از منابع اطاعاتی کتابخانه‌ها استفاده کرد»، افزود: برای مثال شغل برخی مردم خیاطی بوده که برای پیشرفت این حرفه بهتر است این قشر، جدیدترین منابع اطاعاتی را در این زمینه به دست آورند و از تجربیات دیگران و مهارت‌های نوین صنعت بهره ببرند.
  • اعظم احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی