کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

روزی مثل امروز

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳ ق.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر

روزی مثل امروز

پتر اشتام

مریم مویدپور

انتشارات افق

قهرمان داستان مرد میان سالی است که 18 سال پیش کشورش را ترک کرده به فرانسه امده و معلم شده است . اکنون به خاطر سرفه های شدید به پزشک مراجعه کرده و پزشک می گوید باید نمونه برداری کند و ممکن است مشکل او جدی باشد اما روزی که مرد برای گرفتن جواب آزمایشش می رود به ناگاه از این کار منصرف شده و کلا تصمیم می گیرد روند زندگی اش را عوض کند از کار استعفا بدهد آپارتمانش را بفروشد به سفر برود به روستای دوران کودکی و عشق آن دوران که در حقیقت عامل آشنایی او با پاریس بود .

کتاب قشنگیه خیلی ساده خیلی آروم خیلی رونن پیش می ره و واقعا یک صفحه ای از زندگی را برگ می زنه یک اتفاقاتی که ناخودگاه پیش می یاند یک تصمیماتی که باید گرفت و یک چیزایی که تا وقتش نشه پیش نمی یان این که چه جالبه یک وقتهایی بشه یک استپ کرد یک نگاه کرد و دوباره فکر کرد الان دلت می خواد واقعا دلت می خواد با زندگیت چی کار کنی . لحن و ساختار نوشتار خیلی شبیه همون اگنس هست .

کتاب جوایز زیادی را برده و یا نامزد دریافت جایزه شده از جمله کتاب سال آلمان .

قسمت های زیبایی از کتاب

فکر کرد که تا صد سال دیگر همه ی کسانی را که می بیند مرده اند . آفتاب آن زمان هم خواهد تابید ، قطارها حرکت خواهند کرد ، بچه ها به مدرسه خواهند رفت اما خود او و همه ی مسافران دیگر از بین رفته اند و به همراه آن ها این لحظه و این سفر قطار انگار که هرگز اتفاق نیفتاده اند .

آدم تنهاست، فرقی نمی کنه با کی باشه .

  • اعظم احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی