کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

معجزه عسل

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ب.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر
  عسل یکی از هدیه های ارزنده و پرارزش طبیعت می باشد که خداوند در قرآن و در سوره نحل آن را بعنوان ماده شفابخش برای انسان معرفی نموده است:«فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ»،«خوردن عسل برای مردم شفاء است»،واژه‌ی «شفاء»در قرآن، تنها درباره‌ی عسل به کار رفته است و در سوره‌ ی نحل  (زنبور عسل)خواص شفا بخش آن در درمان انواع بیماریها یاد آور شده اند.  
فرآوری:مریم تجریشی- مرکز مشاوره
معجزه عسل

عسل یک محصول غذایی مفید و معطر است که از قرنها پیش به عنوان پرارزشترین و مقوی ترین غذاها شناخته شده  است .از گذشته تا کنون از این ماده در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، ولیکن میکروب ها به دلیل وجود آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز در ترکیب عسل در معرض آن نابود می شوند .

عسل یکی از هدیه های ارزنده و پرارزش طبیعت می باشد که خداوند در قرآن  و در سوره نحل آن را بعنوان ماده شفابخش برای انسان معرفی نموده است:«فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ»، «خوردن عسل برای مردم شفاء است» ،واژه‌ی «شفاء» در قرآن، تنها درباره‌ی عسل به کار رفته است  و در سوره‌ ی نحل  (زنبور عسل) خواص شفا بخش آن در درمان انواع بیماریها یاد آور شده اند .  پیامبر اسلام(ص) نیز در مورد عسل و خواص آن این چنین فرمودند: «لم یستشف المریض بمثل شربة العسل» «هیچ مریضی، به مانند نوشیدن عسل شفاء پیدا نمی‌کند.»

در کتاب"معجزه عسل ،نکات عملی برای سلامت ،‌تغذیه و زیبایی"‌ مولف کوشیده است تا خواننده را با ویژگی ها ، کاربردها و خواص دارویی این معجزه ی بی همتای دنیای خوراکی ها آشنا سازد.

در دوران باستان ، عسل را غذایی ویژه و نمادی از ثروت ،سلامت و خوشبختی و حتی اکسیری برای فناناپذیری و جاودانگی می دانستند . پزشکان مصر باستان ، پنج هزار سال پیش از این ، از عسل در درمان بیماری ها استفاده می کردند . ابوعلی سینا  ،فیلسوف و پزشک پر آوازه ایران ،در کتاب قانون خود نسخه های زیادی بر پایه عسل و موم تجویز می کرده است . در عصر حاضر نیز محققان و متخصصان تغذیه این خوراکی را معجزه آسا و درمانگر می نامند .

از آنجا که عسل داری مزایای بسیاری برای بدن انسان می باشد در کتاب ها و مقالات  متعددی به بیان فواید این خوراکی شیرین و خوش طعم پرداخته شده است .آنچه اهمیت دارد این است که با آشنا شدن با خواص این ماده ی ارزشمندکه به راحتی در دسترس همگان قرار می گیرد ،بتوانیم از خواص بی شمار آن ،بهره گیریم .

در کتاب"معجزه عسل ،نکات عملی برای سلامت ،‌تغذیه و زیبایی"‌ مولف کوشیده است تا خواننده را با ویژگی ها ، کاربردها و خواص دارویی این معجزه ی بی همتای دنیای خوراکی ها آشنا سازد.
کتاب دارای 6 فصل و 232 صفحه می باشد که توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است .در فصل اول،مولف به معرفی زنبور عسل ، ساختار کلنی های زنبور عسل و تشریح فرآیند تولید عسل پرداخته است . فصل دوم ، به تفصیل به بیان مواد تشکیل دهنده ی عسل از قبیل ، قندها ،‌ویتامین ها ،آنزیم ها،آنتی بیوتیک ها و ... پرداخته است . فصل سوم به معرفی انواع عسل ها و خصوصیات آن ها و چگونگی انتخاب عسل مرغوب اختصاص داده شده است . در فصل چهارم ، مولف به طور جداگانه ، به بیان خواص درمانی عسل و کاربردهای آن در درمان بیماری هایی مانند آکنه ،اگزما ،‌بی خوابی ،پایین بودن میل جنسی،چاقی ،ورم معده و روده و ... پرداخته است . فصل پنجم ، درباره ی کاربردهای عسل برای کمک به زیبایی پوست و مو ناخن است و بالاخره در فصل ششم دستور تهیه ی چند غذای مفید ارائه شده است که از عسل تهیه می شود .      

مشخصات کتاب
نویسنده:پنی استانوی
مترجم : میر مجید خلخالی
ناشر :نسل نواندیش


  • اعظم احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی