کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

نگاهی به بهترین کتابفروشی‌های دنیا

شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰ ق.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از Skyscanner، کتابفروشی یکی از جذاب‌ترین مکان‌های هر کشور است. انسان در میان قفسه‌های کتاب و زیر نور کمرنگ احساس آرامش می‌کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در فهرست زیر جالب‌ترین کتابفروشی‌های دنیا را به شما معرفی کنیم:

«لیواریا دِواگِر»، «لیسبون، پرتغال»
این ساختمان مدرن و شیک قبلاً انبار یک کارخانه نساجی بزرگ بود. ساختمان علاوه بر مجموعه کتابخانه دارای چند فروشگاه از جمله آژانس تبلیغاتی، لباس و گالری است. در این مکان می‌توان قهوه خورد و از محیط زیبا و عجیب آن مانند پیکره زنی که با دوچرخه در حال پرواز است لذت فراوان برد. روزهای یکشنبه نیز در این مکان محصولات آنتیک و قدیمی و همچنین کارهای دستی به فروش می‌رسد!


«کتاب بارتر»، آلنویک، بریتانیا
این فروشگاه که در منطقه راه‌آهن و در روستا قرار دارد آثار دست دوم را به فروش می‌رساند. در این کتابفروشی هم می‌توانید کتاب بخرید و هم کتاب‌های خود را که دیگر نیازی به آن ندارید بفروشید. این کتابفروشی یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه در میان همتایان خود است و در سال 1991 افتتاح شد. دلیل معروف شدن این کتابفروشی این است که روزی در یک جعبه کهنه کتاب پوسترهای مربوط به جنگ جهانی دوم در آن پیدا شد که روی آن نوشته بود «آرام باش و به کارت ادامه بده» و حالا همه جای دنیا از شعار «آرام باش و....» استفاده می‌شود.



«آکوا آلتا»، «ونیز، ایتالیا»
فروشگاهی مانند این فقط در «ونیز» می‌تواند ایجاد شود. در میان صدها هزار کتاب جواهرات بسیاری وجود دارد اما باید در جایی شبیه قایق، وان حمام یا حتی واگن سربازبر دنبال آن باشید. صاحب 70 ساله این مکان زن ونیزی است که دوست دارد مشتریان خود را ملاقات کند. منظره این کتابفروشی رو به یکی از معروف‌ترین کانال‌های ونیز است. این خانم در کتابفروشی خود از گربه‌های بسیاری نیز پذیرایی می‌کند.


  • اعظم احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی