کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

خبر....

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵ ق.ظ | اعظم احمدی | ۰ نظر


 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دکتر "عاطفه زارعی" در انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب اظهار کرد: معرفی خدمات و مکان‌های کتابخانه‌های عمومی استان در بیست و سومین دوره هفته کتاب استان، مهمترین هدف مسئولان ستاد برگزاری هفته کتاب در استان است.

وی عنوان کرد: امسال بیش از 17 عنوان برنامه اصلی و چندین برنامه متنوع دیگر توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تبیین شده است که با هم افزایی دستگاه‌های عضو ستاد و بسترسازی مناسب در این راستا به کمک آحاد مردم جامعه میسر می شود.

وی طرح تجلیل از خیرین کتابخانه ساز، فعالان در کتابخانه‌ها و کتابدارن نمونه به عنوان "مشاوران مطالعاتی" را در سطوح مختلف استانی و شهرستانی در لیست اقداماتی خواند که در هفته کتاب انجام می‌شود.

زارعی از افتتاح 7 باب کتابخانه عمومی در روستاهای استان همدان همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: به مناسبت هفته کتاب در استان بهره‌برداری 3 باب کتابخانه عمومی در روستاهای کبودراهنگ، 3 باب کتابخانه عمومی در روستاهای بهار و یک باب کتابخانه روستایی در شهرستان ملایر در دستور کار کتابخانه ها بوده و با توجه به اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه در کشور در هفته کتاب برنامه‌های فرهنگی نیز به اجرا در آورده می شوند.

وی حضور فرمانداران در کتابخانه‌های عمومی سطح استان را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد و افزود: با توجه به اینکه فرمانداران هر شهرستان مسئول انجمن کتابخوانی در شهرستان هستند، اداره کل کتابخانه‌ها در نظر دارد در هفته کتاب یک روز را میزبان فرمانداران در کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر باشد تا از این راه کتابخانه‌های عمومی استان به مردم معرفی شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اهمیت ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین کودکان اظهار کرد: طرح نذر کتاب از سال 91 در استان مورد استقبال مردم بوده اما امسال طرح نذر و اهدای کتاب ویژه کودکان مورد نظر است.

وی برگزاری مسابقات مختلف در هفته کتاب را از دیگر برنامه‌های ستاد هفته کتاب برشمرد و ادامه داد: مسابقه کتابخوانی از کتاب "دختران آفتاب" در بخش بانوان، مسابقه پیامکی ویژه هفته کتاب برای آحاد مردم استان و مسابقه شعر "هایکو" که برای اولین بار در استان اجرا می‌شود از جمله برنامه‌های ستاد گرامی داشت هفته کتاب در بخش مسابقات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان ایجاد موج مطالعه در مدارس استان همدان، گفت: دانش آموزان نقش به سزایی در افزایش فرهنگ مطالعه در کشور دارند و ستاد بزرگداشت هفته کتاب نیز در این راستا با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان در تمام مدارس، نواختن زنگ مطالعه را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته کتاب در استان گفت: برنامه عضویت رایگان از 23 لغایت  30 آبان‌ماه همزمان با هفته کتاب در تمام کتابخانه‌های استان انجام می‌شود.

وی در پایان ایستگاه‌های مطالعه را راه ورود به کتابخانه‌ها خواند و از دستگاه‌های فرهنگی استان خواست تا در ایجاد ایستگاه‌های مطالعه جدید در سطح استان همیاری و همکاری داشته باشند.
  • اعظم احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی