کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

کتابخانه روستای قایش

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


 

نمایشگاه کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی، مربوط به ماه مبارک رمضان در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به مناسبت ماه مبارک رمضان ، دایر شده است

به مناسبت ماه مبارک رمضان، گنجینه ارزشمندی از کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی در نمایشگاهی علمی و فرهنگی، از 3 تا 10تیرماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس روابط عمومی این سازمان با بیان این مطلب گفت: در این نمایشگاه کتابهای خطی، چاپ سنگی و چاپی ارزشمندی با موضوع ماه مبارک رمضان، دعا، اهمیت روزه و شعر فارسی در معرض دید عموم قرار گرفته است. محمد جواد قوی خاطرنشان کرد: انیس الصالحین، اعمال ماه رمضان، فضائل شهر رمضان ترجمه اقبال، جنت الواقیه و مصابح الصفیر از کتابهای خطی این نمایشگاه می باشد. وی به کتابهای چاپ سنگی به نمایش در آمده دراین نمایشگاه نظیر ریاض الواعظین، وقایع الایام فی احوال شهر صیام،تذکره الصوم و روین هلال اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه از میان مجموعه آثار چاپی با موضوع رمضان مجموعه نفیسی همانند اسرار و معارف روزه، ناز و نیاز(شرح دعاهای ایام ماه مبارک رمضان)، آداب روزه داری، شرح دعای سحر، ضیافت الهی، اهمیت روزه از نظر علم روز، جایگاه روزه در احادیث و روایات، فرهنگنامه رمضان، رمضان درآینه تاریخ، نقش روزه در درمان بیماری‌ها، و روزه از دیدگاه قرآن و عترت انتخاب و در معرض نمایش عموم قرارگرفته است. وی در پایان تصریح کرد: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از پایگاههای علمی جهان اسلام ، دارای منابع منحصر به فردی است که در راستای معرفی آنها به جامعه علمی و کتابخوان در قالب نمایشگاههای موضوعی بخشی از آن معرفی می شود.

گفتنی است که نمایشگاه کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی مربوط به ماه مبارک رمضان از 3 تا 10تیرماه ، صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

  • اعظم احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی